Oprogramowanie ERP jest coraz częściej wybieranym rozwiązaniem zarówno przez duże korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa.

Aby jak najlepiej przygotować się na proces wdrożenia i ułatwić pracownikom oswojenie się z nowym systemem, warto wcześniej zapoznać się z kolejnymi krokami implementacji. W Bonair stosujemy rekomendowaną przez Microsoft metodykę CRP – Conference Room Pilot. Metodyka ta jest podobna do prototypowania – umożliwiamy sprawdzenie funkcjonalności oprogramowania jeszcze przed jego budową na infrastrukturze Klienta. Dzięki temu Klient ma szansę zobaczyć skonfigurowany system i może zobaczyć, jak on będzie funkcjonował, unikając tym samym zakupu niewłaściwego rozwiązania. Wyróżniamy następujące kroki w projekcie wdrożenia:

Krok 1:

Planowanie – najważniejszy aspekt każdej wybranej metodyki i warunkuje prawidłowe przeprowadzenie projektu wdrożeniowego. Prezentujemy Klientowi bibliotekę procesów, która jest tworzona na bazie dotychczasowych projektów wdrożeń. Wraz z Klientem wybieramy te, które mają zastosowanie w danej branży i są dla niego najkorzystniejsze i na tej podstawie tworzymy listę procesów, które chcemy zaimplementować. Obecne procesy (as-is) stanowią linię bazową, dzięki której przyszłe procesy (to-be) mogą być rozwijane i mierzone. Następnie przypisujemy do nich szczegółowe wymagania funkcjonalne, które Klient zdefiniował na etapie zapytania ofertowego. Pozwalamy Klientowi zobaczyć wstępnie skonfigurowany system.

Krok 2:

W tej fazie następuje konfiguracja i parametryzacja aplikacji. Posługując się listą procesów i standardami, przygotowujemy system, aby w kolejnym kroku zweryfikować, czy spełnione są wymagania określone przez Klienta.

Krok 3:

Mapujemy procesy w aplikacji, którą skonfigurowaliśmy. W tym kroku przeprowadzamy analizę Gap-Fit. Określamy, czy wymagania funkcjonalne są zgodne z proponowanym rozwiązaniem (Fit). Jeśli jest rozbieżność i nie wszystkie wymagania zostały spełnione (Gap), identyfikujemy zakres luk. Na tym etapie procesy to-be są porównywane bezpośrednio z funkcjonalnością oprogramowania ERP. Kategoryzujemy luki i uzgadniamy razem z Klientem dalsze działania. W przypadku luk należy zdecydować, czy powinna wystąpić zmiana konfiguracji, zmiana funkcjonalności, modyfikacja systemu, czy też powinniśmy wprowadzić do rozwiązania aplikację zewnętrzną.

Krok 4:

Kiedy już wiemy, jaka część systemu jest pokryta przez standardowe procesy wybrane z biblioteki procesów, a jaka przez skonfigurowane rozwiązania, jesteśmy w stanie oszacować pracochłonność projektu.

Wbrew pozorom, standard systemu zapewnia efektywność i mniej wyzwań związanych z utrzymaniem stabilności systemu i dostosowania do aktualizacji programowych.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami i uzyskaj więcej informacji o systemach ERP i o tym, jak przebiega wdrożenie.

Przeczytaj także inne wpisy z tej kategorii: 

e-max.it: your social media marketing partner