Jak korzystać z chmury by przynosiła prawdziwą wartość biznesową? Czyli dlaczego wyróżniono Projekt Sz@fir w konkursie za „Najlepsze wdrożenie usługi chmurowej”.

Chmura jako narzędzie rozwoju biznesu

W programie tegorocznej edycji Konferencji Best in Cloud 2019, znalazły się sesje poświęcone chmurze jako narzędzie rozwoju biznesu i ośrodka innowacyjności. To była wyjątkowa okazja do wymiany doświadczeń wśród menedżerów odpowiedzialnych za rozwój biznesu, infrastrukturę IT w swoich organizacjach i rozważających migrację do chmury z dostawcami technologii cloud computing, a także możliwość poznania najlepszych praktyk z rynku.

Wśród prelegentów wystąpił Zbigniew Zięba (Kierownik Projektu, Poczta Polska), który opowiedział o projekcie wdrożenia systemu ERP w chmurze. Uczestnicy mogli dowiedzieć się jaki miało to wpływ na projekt, wydajność systemu i koszty jego utrzymania oraz jakie korzyści osiągnięto decydując się na Cloud.

MG 4654 jpg adaptiveresize 800x53360827350 10161644359980114 683078054091685888 o1

Projekt realizowany w chmurze

Do zarządzania jednym z największych przedsiębiorstw w Polsce niezbędne są odpowiednie rozwiązania, które ułatwiają podejmowanie właściwych decyzji. Ważne jest by oferowały one odpowiedni poziom bezpieczeństwa, kontroli nad kosztami oraz minimalizowały wymagany nakład pracy potrzebny do utrzymania infrastruktury. Podczas konferencji ogłoszono wyniki konkursu na najlepsze wdrożenia i rozwiązania. Wdrożenie Sz@fir na Poczcie Polskiej, zostało wyróżnione - znalazło się w gronie finalistów nagrody Najlepsze wdrożenie usługi chmurowej.

MG 5177 jpg adaptiveresize 800x533 

Zastosowanie platformy chmury publicznej Azure, w tym środowisk wirtualnych i usług, pozwoliło rozwiązać wiele problemów z jakimi borykają się projekty tej skali. Głównymi osiągnięciami po wprowadzeniu systemu Sz@fir było kilkukrotne zwiększenie sprawności procesów finansowych, obniżenie kosztów operacyjnych, redukcja czasu obsługi poszczególnych procesów oraz optymalizacja większości procesów biznesowych.

Kluczem do sukcesu przy wdrażaniu projektów na taką skalę jest aktywne zaangażowanie osób zarządzających oraz odpowiedzialnych za poszczególne obszary biznesowe po stronie Klienta – mówi Daniel Olejniczak, Wiceprezes Zarządu firmy Bonair S.A. – partnera wdrożenia.

Po kilkumiesięcznym okresie działania systemu, można było zaobserwować pierwsze efekty ekonomiczne działania systemu i jego wpływ na kluczowe procesy w Poczcie Polskiej S.A.

Obecnie system obsługuje 10 mln transakcji księgowych miesięcznie, pozwalając realizować procesy finansowo – księgowe Poczty Polskiej w sposób zdefiniowany, kontrolowany i zautomatyzowany. Wdrożenie podniosło efektywność i satysfakcję użytkowników. Jednocześnie projekt pozwolił zbudować kompetencje w Poczcie, dotyczące rozwoju nowych technologii w celu polepszenia efektywności kosztowej przyszłych zmian i wdrożeń, oraz pozwalające redukować przyszłe ryzyka w działaniu systemu.

Więcej o projekcie: https://www.bonair.com.pl/blog/poczta-polska-rozwija-strategie-cyfrowej-transformacji.html 

e-max.it: your social media marketing partner